Πραγματοποιήθηκε φέτος, σε συνέχεια του περσινού, το πρόγραμμα "Μόδα και Ανακύκλωση " ως μέλος του δικτύου Avant Garde σε συνεργασία με τη Δ/θμια Εκπ/ση. Πήραν μέρος οι μαθητές του Γ3 με υπεύθυνες τις καθηγήτριες: Φ. Λέκκα, Ε. Τσώτου και Β. Μυλωνά. Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές να ερευνήσουν τα οφέλη της ανακύκλωσης, να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν - σε σχέση πάντα με τον κόσμο της μόδας. Οι μαθητές ανακύκλωσαν το παλιό τους τζιν και έφτιαξαν τσάντες ( κατά το α' τετράμηνο) και στο 2ο τετράμηνο δημιούργησαν και παρουσίασαν, κατά την εορταστική εκδήλωση που έλαβε χώρα την ημέρα λήξης των μαθημάτων, καπέλα από ανακυκλώσιμα υλικά. Τέλος, με τις δημιουργίες αυτές, παρουσίασαν τη συγκεκριμένη ημέρα μια μικρή επίδειξη μόδας.
Εκτίθενται στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας, τις τελευταίες μέρες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, κατασκευές των μαθητών μας στο μάθημα της Τεχνολογίας, ζωγραφιές τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Καλλιτεχνικών και εργασίες τους στη Γεωγραφία και σε Πρόγραμμα Ανακύκλωσης. Τις χειροτεχνίες αυτές τις θαύμασαν και οι απόφοιτοι μαθητές του Δημοτικού σχολείου της Αλμυρής που μαζί με τη δασκάλα τους, σήμερα, επισκέφτηκαν και περιηγήθηκαν στους χώρους μας, ώστε να γνωρίσουν το περιβάλλον όπου για τα επόμενα τρία χρόνια θα φοιτούν. Εύγε στα παιδιά που πειραματίζονται και αναπτύσσουν δεξιότητες αναλώνοντας γόνιμα τον χρόνο τους, καθώς και στις καθηγήτριές τους που τα ενέπνευσαν και τα βοήθησαν να δώσουν "σάρκα και οστά" στις ανησυχίες και τα ενδιαφέροντά τους
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3 του Γυμνασίου Ισθμίας συμμετέχουν στον 8ο Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργανώνει το Μουσείο Ιστορίας σε συνεργασία με το Μουσείο Ζωολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και έχει ως θέμα: " Η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στα οικοσυστήματα του πλανήτη μας". Οι υπεύθυνες καθηγήτριες είναι η κ. Μυλωνά Βασιλική, κ. Τσιάλτα Ελένη, κ. Μερεντίτη Ευαγγελία. Αρχικά οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν διαδικτυακά το Μουσείο Ιστορίας του Ε.Κ.Π.Α. και ενημερώθηκαν για τη διαδικασία του διαγωνισμού, παρακολούθησαν θεματική ξενάγηση στο μουσείο και μια παρουσίαση power point για το ρόλο, τη λειτουργία και τα ερμηνευτικά μέσα των σύγχρονων μουσείων. Εξοικειώθηκαν με το έργο του μουσειολόγου /μουσειογράφου μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, ενώ τους δόθηκε σχετική βιβλιογραφία και πρακτικές οδηγίες για τον σχεδιασμό ενός περιοδικού εκθέματος. Στη συνέχεια επέλεξαν το θέμα τους, συγκέντρωσαν το υλικό της έρευνάς τους και το επεξεργάστηκαν έτσι ώστε να το μετατρέψουν σε μουσειακό έκθεμα/εκθεσιακή ενότητα. Το θέμα που επέλεξαν να ασχοληθούν είναι οι θαλάσσιες χελώνες οι οποίες απειλούνται λόγω της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά. Έτσι εργάστηκαν σε ομάδες, συνέλεξαν πλαστικά από τις παραλίες της περιοχής και κατά τη διάρκεια του μαθήματος των καλλιτεχνικών δημιούργησαν ένα έκθεμα το οποίο απεικονίζει μία θαλάσσια χελώνα εγκλωβισμένη στα πλαστικά. Η χελώνα κατασκευάστηκε από ανακυκλώσιμα υλικά: χαρτόκουτα, εφημερίδες, και στο τέλος επενδύθηκε με τα πλαστικά απορρίμματα. Τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν δύο συνοδευτικές αφίσες με τις εικόνες και τις πληροφορίες που συνέλεξαν κατά την έρευνα τους. Επιδίωξη του εκθέματος αυτού είναι να μιλήσει μέσω της εικόνας στον θεατή, σοκάροντας τον και αναδεικνύοντας το μέγεθος του προβλήματος. Το έκθεμα τοποθετήθηκε σε κεντρικό σημείο του σχολείου, ώστε να ευαισθητοποιήσει περιβαλλοντικά και τους υπόλοιπους μαθητές και μαθήτριες. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά στα οποία ευχόμαστε κάθε επιτυχία στον εν λόγω διαγωνισμό!
Αξιοποιώντας δημιουργικά την ευαισθησία και τους προβληματισμούς τους, ο μαθητής μας Άκης Βενετσάνος και η μαθήτριά μας Θάλεια Μοναστερλή έλαβαν μέρος στο δημιουργικό διαγωνισμό του Προγράμματος Ελλάδος "Make a Wish - Κάνε μια Ευχή". Οι δύο μαθητές της Γ τάξης, έχοντας ως αφετηρία το φιλανθρωπικό έργο του Οργανισμού, τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους για την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Αστέρι της Ευχής" αλλά και τις ιστορίες παιδιών, δημιούργησαν ένα εξαιρετικό έργο, που προωθεί την ενσυναίσθηση και την αισιοδοξία. Συγχαρητήρια στα παιδιά, η ανταπόκρισή τους στις απαιτήσεις του διαγωνισμού μάς κάνουν όλους, στη σχολική κοινότητα, υπερήφανους, και η δημιουργία τους είναι κόσμημα για το Σχολείο μας
Καθ' όλη τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, οι μαθητές του Σχολείου μας, στο μάθημα της Τεχνολογίας, με τη βοήθεια του καθηγητή κ. Καραπετάκου αυτοσχεδίασαν και δημιούργησαν ποικίλες κατασκευές καμωμένες με αγάπη και μεράκι - από τις οποίες κάποιες παρατίθενται ακολούθως.
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Ανακύκλωση έτσι… κι αλλιώς» οι μαθητές του Β3 και Γ3 τμήματος με τη βοήθεια των καθηγητριών τους κ. Λέκκα και κ. Τσώτου δημιούργησαν διάφορες χριστουγεννιάτικες κατασκευές και κάποιες από αυτές ήταν από οικιακά υλικά που αντί να τα πετάξουμε στα σκουπίδια μπορούμε να τα επαναχρησιμοποιήσουμε έξυπνα - βάζοντας τη φαντασία μας και φτιάχνοντας κάτι καινούργιο. Οι δημιουργίες αυτές ευνόησαν τον αυτοσχεδιασμό και την πρωτοβουλία, τη συνεργασία και την ευθυμία των παιδιών και παρουσιάστηκαν και πωλήθηκαν στο χριστουγεννιάτικο παζάρι του σχολείου μας.
Στα μάθημα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα ΔΗΜΙΟΥΡΓΏ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Τσώτου, δημιούργησαν ταινίες με κοινωνικό περιεχόμενο εφαρμόζοντας την τεχνική stop motion animation.
Παρακάτω εκτίθενται κάποια από τα έργα μαθητών που δραστηριοποιήθηκαν με μεράκι στο μάθημα, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες της καθηγήτριάς τους κ. Βλάσση.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας οι μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Σχολείου μας με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Βλάσση επιδόθηκαν σε κατασκευές, μερικές από τις οποίες εκτίθενται παρακάτω
Παρ' όλες τις δυσκολίες λόγω της πανδημίας από τον Covid 19, οι μαθητές του Σχολείου μας με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Βλάσση δεν πτοήθηκαν και ολοκλήρωσαν τα έργα τους στην Τεχνολογία - μερικά από τα οποία παρατίθενται παρακάτω
Μια πολλά υποσχόμενη παράσταση (με αναφορές στον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο) από τη θεατρική ομάδα του Λαογραφικού Ομίλου Ισθμίας με τίτλο "Όνειρο κινηματογραφικής νύχτας" έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019 στη λέσχη διώρυγας Ισθμίας. Τα μέλη της θεατρικής αυτής ομάδας, συνεχίζοντας την περσινή επιτυχημένη σκηνική-σκηνοθετική τους παρουσία εκπλήσσουν για μια ακόμη φορά με την ενέργεια και τη φρεσκάδα τους, σκορπίζοντας αβίαστα χαρά και συγκίνηση σε όλους τους θεατές της παράστασης. Ως σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Ισθμίας έχουμε έναν επιπλέον λόγο, για να νιώθουμε περήφανοι και συγκινημένοι: πολλά από αυτά τα παιδιά υπήρξαν μαθητές του Γυμνασίου Ισθμίας - η Γεωργία Βατουσιάδη ακόμα είναι μαθήτρια της Γ' τάξης του σχολείου μας... Αξίζει σε όλους ένα μεγάλο "μπράβο" για την αξιέπαινη προσπάθεια κι ένα θερμό "ευχαριστώ" για τη συμβολή στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα του τόπου!
Με το πέρας της σχολικής χρονιάς, από τις πάμπολλες αξιοπρόσεκτες κατασκευές και εργασίες των μαθητών μας στο μάθημα της Τεχνολογίας και της Γερμανικής Γλώσσας - και ελλείψει χώρου - αναρτώνται ενδεικτικά τρεις κατασκευές τους από τη Β' και εννέα από την Α' Γυμνασίου, καθώς και μια ερευνητική γλωσσική εργασία από τη Γ' Γυμνασίου. Μπράβο σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές για τα έργα και τις δεξιότητές τους!
Σήμερα 28 Μαΐου 2019 μαθητές του Σχολείου μας που διδάσκονται τη γερμανική γλώσσα επισκέπτονται - με τη συνοδεία καθηγητών τους - το Γερμανικό Ινστιτούτο στην Αθήνα και οι υπόλοιποι ενημερώνονται για την ορολογία, τη σημασία και τους στόχους του αειφόρου σχολείου - από το Δ/ντή του Σχολείου. Εμπνευσμένα επίσης τα παιδιά μας στο μάθημα των καλλιτεχνικών από έργα-μινιατούρες του καθηγητή τους κ. Νταγκαζίδη (οι 3 πρώτες φωτογραφίες) δημιουργούν (οι υπόλοιπες φωτογραφίες) με επιδεξιότητα ζωγραφιές με χρώμα και φαντασία, ζωγραφιές επηρεασμένες τόσο από την παγκόσμια όσο και από την ελληνική πολιτισμική κληρονομιά .
Ένα μεγάλο "μπράβο'' και πάλι στη μαθήτρια Κωνσταντίνα Στεφανάκου της Β' τάξης του Σχολείου μας, που με τη συμμετοχή της σε πανελλήνιο λογοτεχνικό μαθητικό διαγωνισμό ανέδειξε τη δυναμική και το ταλέντο που διαθέτει, εκπροσωπώντας επάξια το Γυμνάσιο Ισθμίας στο οποίο φοιτά! Όλη η σχολική κοινότητα της ευχόμαστε τα καλύτερα, όσον αφορά στη λογοτεχνική και καλλιτεχνική της ανέλιξη.
Θερμά συγχαρητήρια στη μαθήτριά μας Κωνσταντίνα Στεφανάκου, που με τις λογοτεχνικές της αναζητήσεις και ευαισθησίες εκπροσώπησε επάξια το σχολείο της, το Γυμνάσιο Ισθμίας, στον 3ο Παγκορινθιακό Μαθητικό Λογοτεχνικό Διαγωνισμό. Και εις ανώτερα!
Ο μαθητής μας Ιάσων Μηχανός της Α τάξης, δείχνει με τα έργα του ότι έχει και ακόρεστη όρεξη για δημιουργία αλλά και αστείρευτο ταλέντο στο σχέδιο - και στη ζωγραφική τέχνη γενικότερα...
Στα πλαίσια του βιωματικού προγράμματος 'Αγωγή στη Συγχώρηση' στο οποίο συμμετέχει τη φετινή σχολική χρονιά το Γυμνάσιο Ισθμίας, 23 μαθητές του, της Α' και Β' Τάξης, μαζί με τις καθηγήτριες Ψεύτη Γεωργία, Λέκκα Φωτεινή και Τσώτου Ελένη από την Α' ομάδα και Χατζάρα Παρασκευή και Θηβαίου Βάσια από τη Β' ομάδα, δημιουργήσαμε τα παρακάτω video με στόχο να προβληματίσουμε και κοινοποιήσουμε με έναν ευχάριστο και απλό τρόπο την ανάγκη να συγ-χωρούμε, να αξιοποιούμε τον καλύτερό μας εαυτό εξασφαλίζοντας την ισορροπία και ευτυχία στη ζωή μας...
Στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας, οι μαθητές των Α' και Β' τάξεων κατασκεύασαν έργα - μινιατούρες που τα ανέδειξαν σε μια έκθεση, την οποία επισκεφθήκαμε όλοι μας την τελευταία ημέρα των μαθημάτων... Η δημιουργικότητα, η φαντασία και το μεράκι των παιδιών - με την καθοδήγηση του καθηγητή τους κ. Πιτσινή - μας εκπλήσσει ευχάριστα! Πάντα τέτοια έργα και πρωτότυπες ιδέες...
Οι μαθητές του Β3 στο Γυμνάσιο Ισθμίας είχαν μια καταπληκτική ιδέα! Να δωρίσουν ο ένας στον άλλον ένα βιβλίο που περιέχει εντυπώσεις τους από λογοτεχνικά έργα, που διάβασαν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς και τα κοινοποίησαν στην τάξη τους στα πλαίσια μιας φιλαναγνωσίας, την οποία ευνόησε η καθηγήτριά τους, κ. Τσιάλτα. Και απολαμβάνουμε επίσης σε αυτό το βιβλίο καλλιτεχνικές δημιουργίες και σκέψεις τους - με ένα πηγαίο και αυθόρμητο χαρακτήρα - που θέλησαν να μοιραστούν με τους συμμαθητές τους ... Μακάρι το παράδειγμά τους να ακολουθήσουν και άλλοι μαθητές!
Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών με τον κ. Νταγκαζίδη οι μαθητές των Γ', Β' και Α' τάξεων δημιουργούν με μεράκι και περίσσεια φροντίδα καλαίσθητες, αξιοπρόσεκτες ζωγραφιές - που θα στολίσουν τις σχολικές αίθουσες και θα υπενθυμίζουν πάντα τις δεξιότητες και τα ταλέντα της νεολαίας μας.
24 μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Γ/σίου Ισθμίας με 5 καθηγητές τους συμμετέχουν σε Επιμορφωτικό Πρόγραμμα με θέμα: "Ελαττώνω τον θυμό και αυξάνω τη συνεργασία μέσα από την Πρακτική της Συγχώρησης". Η διδακτική μεθοδολογία θα προωθήσει την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών. Τα σχέδια μαθημάτων βιωματικής μάθησης μέσα στην τάξη, από το βιβλίο της κ. Γαλίτη "Αξιοποιώντας τον καλύτερο εαυτό μας" θα βοηθήσουν το μαθητή να αποκτήσει τις κατάλληλες συναισθηματικές και επικοινωνιακές δεξιότητες που θα τον δυναμώσουν μέσα στο σχολείο, στο σπίτι, στην κοινωνία. Σήμερα κάναμε το πρώτο βήμα: χωριστήκαμε σε ομάδες, ορίσαμε τις ημέρες Συνάντησης, προσπαθήσαμε να γνωριστούμε ως μέλη μιας συγκεκριμένης Ομάδας
Οι μαθητές του Γ2 με την κ. Ψεύτη ομορφαίνουν τον εσωτερικό κι εξωτερικό χώρο του σχολείου μας, δημιουργούν οικολογικές, πιο φιλικές στον άνθρωπο γωνιές
Στα πλαίσια του μαθήματος "Βιωματικές Δράσεις"- "Τοπική Ιστορία" μαθητές της Γ' Τάξης με την κ. Ψεύτη αποτυπώνουν "Μνήμες του Τόπου μας ".
Στα πλαίσια του μαθήματος "Βιωματικές Δράσεις" και ειδικότερα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, οι μαθητές της Γ' Τάξης με την κ. Λέκκα διερευνούν και πληροφορούνται για τις δυνατότητες και τους δρόμους που ανοίγονται μετά το Σχολείο.
Στα πλαίσια του μαθήματος Βιωματικές Δράσεις - Σχολική και Κοινωνική Ζωή, οι μαθητές του Α3 με Υπεύθυνο τον κ. Λέκκα, έμαθαν να κατανοούν τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητα του άλλου, να ζουν αρμονικά μαζί
Στα πλαίσια της Βιωματικής Δράσης "Τοπική Ιστορία" το Γ2' με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ψεύτη διαπραγματεύθηκαν το θέμα: "Οι ναοί του Τόπου μας"
Στα πλαίσια του μαθήματος "Βιωματική Δράση" οι μαθητές της Β' Τάξης με την υπεύθυνη κ. Νικητιάδη παρουσίασαν στην Τελετή Λήξης των μαθημάτων τα ατυχήματα που πιο συχνά συμβαίνουν στο σχολείο και τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε, παρουσιάζοντας κι έναν οδηγό για Πρώτες Βοήθειες στο σχολείο, που αναρτήθηκε και ως αφίσα σε τοίχο διαδρόμου προς ενημέρωση όλων των μαθητών
Βιωματική δράση των μαθητών του Α1 με τον καθηγητή κ. Καραβασίλη, που αφορά στην ασφάλεια στο διαδίκτυο. Επίσης, κατά την τελετή Λήξης των μαθημάτων προβλήθηκε βίντεο σχετικό με την ενδοσχολική παραβατικότητα από τους μαθητές του τμήματος, οι οποίοι υποδύονται και τους ρόλους. Σε σενάριο, σκηνοθεσία και μοντάζ από τους ίδιους.